aussiealva.blogg.se

Min dagbok genom året i Australien!

Att börja skolan

Publicerad 2014-07-22 03:40:00 i Allmänt,

Igår började jag skolan! Jag kom dit 11, och hade då ett möte med student services för att välja mina kurser. Eftersom att detta skolår inte räknas när jag kommer hem så valde jag 5 st chillklasser. Igår valde jag:
  • Foto (framkallning)
  • Filmmusik
  • Bebop (musikkurs)
  • Franskafördjupning
  • Social Commentating (engelskakurs)
Men efter att ha gått på både foto och bebop kände jag att det inte riktigt var för mig. Eftersom att jag egentligen ville ha digitalfotografering så bytte jag till det idag. I bebopkursen var jag tvungen att köpa en gitarr och lära mig att spela, vilket jag inte orkar känna mig pressad till, så jag bytte den kursen till en mediakurs som heter process to production.
 
Det här är alltså mitt schema nu förutom att music, bebop är utbytt! Det är ganska coolt för schemat liknar blocksystemet på Rudbeck, där hemma.
 
Ja, och för er som undrar så går jag på Canberra College. Som är en skola med ungeför 1000 elever(tror jag) i class 11 och 12. Det verkar ganska nice fast just nu har jag min extremt långa håltimme på tisdagen. Jag har också valt en extrakurs! Så jag kommer vara med i den lokala Collegeradion, som är på lördagkvällar. Jag ser verkligen fram emot det.
 
Igår skypade jag med mamma och Klara, vilket jag har gjort 3 gånger nu.
Jag vet, fett cute bild på alla oss. 
 
Jag skaffade nyss ett busskort. Det kostar 2,20 AU$ att åka till skolan så nästan 5 AU$ per dag att ta bussen till och från skolan. Jag har dock fått låna en cykel av en familjekompis till min värdfamilj så jag och Naomi kan cykla till och från skolan när det blir varmare.
 
Jag ska fota mitt rum och min värdfamilj och allt sånt men har bara inte orkat än.
Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela