aussiealva.blogg.se

Min dagbok genom året i Australien!

NBC radio on 2XX

Publicerad 2014-07-26 14:35:06 i Allmänt,

Ikväll har jag varit på en radiostation. Den ligger i Civic, vilket är typ the center of Canberra. I alla fall, så var jag där på extra curriculum-kursen som jag skrev om. Jag trodde att jag bara skulle få observera ikväll eftersom att det var första gången (och det var också planen) men eftersom att några som skulle bli intervjuade inte kom så blev det lite strul med schemat och jag fick hoppa in och bli intervjuad.
När jag sa att jag var nervös så sa någon att det typ var 2 pers som lyssnade på den här radiokanalen, men jag har ingen aning. Hon kanske bara ljög för att lugna ner mig, haha. Det gick i alla fall bra, en trevlig snubbe ställde några enkla frågor om mitt utbytesår och liknande. T.ex. så kom vi in på ämnena svensk pizza och american horror story. Låter lite random när jag nämner det sådär, men jag tror det gick ganska bra för att vara en första gång på radio. 
 
Imorgon blir det pannkaksfrukost hos ett par i kyrkan och sen så åker vi såklart till kyrkan. Jag tror också att vi är bjudna hem till en annan familj på lunch, så det ska bli trevligt.
Puss och kram allahopa!

Kommentarer

Postat av: Anna B

Publicerad 2014-07-27 10:28:53

Puss & Kram till dig också min sötnos. Det lät ju cool att bli intervjuad. Hoppas att du har det bra. Pa och jag är i Boppard (Tyskland) och här är det väldigt vackert. Love you😘

Postat av: Viktoria

Publicerad 2014-07-30 15:50:41

Hej Alvaaa! Precis skaffat min usa-blogg, vill du göra länkbyte med mig? :)

Svar: Självklart :)
Alva Berghard

Postat av: Emmy

Publicerad 2014-07-31 11:36:15

Vad kul att du är utbytesstudent i Australien! Jag åker till USA om 18 dagar, så taggad!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela