aussiealva.blogg.se

Min dagbok genom året i Australien!

Life is wonderful

Publicerad 2014-09-20 12:41:45 i Allmänt,

Ursäkta svordomar men livet har varit så fucking jävla sjukt amazing och underbart de senaste veckorna. Mycket i skolan, men underbart. Speciellt nu när skolarbetet är klart och man får njuta av att vara helt stressfri. Många saker har delgtagit till att den senaste tiden har varit bra. Ska försöka gå igenom allt lite enkelt.
 
Till exempel så har jag träffas Adele(en italiensk sts-student) tre gånger de senaste veckorna! Första gången förra helgen, i Civic(stan). Vi åt middag ute och gick till Koko Black, en helt underbar chokladreastaurang. Tror aldrig att jag har ätit en så god dessert som jag gjorde den kvällen. I alla fall, så bestämde vi oss då för att träffas igår också, för att shoppa, i Civic. Jag köpte två par shorts och lite för mycket smink.. Men det är okej att go a bit crazy ibland. Sen träffades vi också idag på Floriade. Jag är så glad att hon skrev till mig för några veckor sen och ville träffas, för vi har inte träffats sedan planet hit till Canberra och hon är en så vacker och trevlig tjej. Skitbra kompis att ha alltså!
 
Och Floriade är också en grej som jag älskar just nu. Jag var där idag, och om ni inte vet vad det är, vilket ni antagligen inte vet, så är det typ som en festival som pågår just nu i kanske en månad(?) Det är en blomfestival, i Commonwealth park och det är så fint! Speciellt på en dag som idag när det var gryyyymt väder. 
 
Och det är också någonting som gör livet underbart just nu, vädret. September är ju alltså den första vårmånaden här i Australien, men australiensk sommar skulle också kunna beskrivas som svensk sommar. Så om jag skulle få bestämma just nu, så är det sommar så vitt jag vet. 
 
Skulle kunna go on forever med det här!! Men det sista jag kommer nämna är att om 5 dagar! 120 timmar, mindre än en vecka, är jag i Queenslandasmdicovernvoennrtutgnvrtuinsopermvsla. Så vill jag uttrycka hur EXTREMT taggad jag är. Så för er som kanske inte vet så organiserar STS en East Coast Safari första veckan av vårlovet. Eller iaf första veckan för mig i ACT. Så på torsdag morgon 6:10 avgår planet från Canberra till Sydney, därifrån flyger vi sedan till Cairns. Och sedan kommer vi bussa ner Sunshine Coast och Gold Coast och tillsist är vi i Sydney igen och kommer stanna där i ett par dagar. Ord kan inte beskriva hur mycket jag ser fram emot det här nu. Jag har lovat käre mor att ta mycket bilder också så det kommer komma upp på bloggen seeeen. 
 
Men det som nog gör mig till den lyckligaste i hela världen just nu är att varje dag(och ja, jag menar VARJE DAG) inse att jag bor i ett annat land än Sverige och talar och tänker ett annat språk än svenska utan större problem. Kanske inte så många som förstår vilken cool känsla det faktiskt är, men nu vet ni. Det kan vara något så litet som att när jag svarar på en fråga på engelska utan att faktiskt behöva anstränga mig. Då får jag den där coola känslan som gör mig så otroligt glad. 
 
Men nu räcker det! Nu kommer bilder.
 
Puss alla underbara där hemma. Saknar er varje dag och önskar att ni kunde vara här med mig. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela