aussiealva.blogg.se

Min dagbok genom året i Australien!

What's up Canberra!

Publicerad 2014-06-16 11:36:40 i Allmänt,

ÄNTLIGEN! Den 20de maj mailade Kristina från Sts om min placering i en förort till Canberra. Jag blev så otroligt glad att jag inte kunde sluta le på flera timmar. När jag tänker tillbaka på det nu så blir jag så extremt taggad. Samtidigt som det börjar närma sig och mina förväntningar är skyhöga så är det också svårt att höra om alla andras planer. Det är jobbigt med bara 22 dagar kvar i Sollentuna men samtidigt så underbart att veta att alla mina vänner och hela min familj stöttar och hejar på mig till fullo.
 
Jag skulle inte kunna vara mer tacksam för min placering. Värdfamiljen består av en mamma, en pappa, en dotter som bara är några månader yngre än mig och tre söner som redan flyttat hemifrån. Familjen har också en hund, två katter, marsvin och höns. Jag får ta del av deras tro och de är också väldigt nyfikna på att lära sig om vår kultur här i Sverige. Jag har haft kontakt med familjen och också med min kontaktperson i Canberra. Just nu känns allting verkligen perfekt och jag är mentalt redo för att åka. Dock har jag inte börjat packa än, hehe. Men det är det minsta problemet tror jag nog. 
 
Jag kan knappt vänta längre, även fast det bara gått en vecka på sommarlovet så har det varit den bästa sommaren i mitt liv och ett bra "Hejdå, vi ses Sverige!" för mig.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela