aussiealva.blogg.se

Min dagbok genom året i Australien!

Week 7

Publicerad 2014-09-08 09:03:00 i Allmänt,

Ja, nu är vecka 7 slut här i Canberra. Så det är alltså skolvecka 8, det är så man räknar här. Och det betyder att det bara är 17 dagar kvar tills jag får lov, och åker på safari!!!!
 
I alla fall så har den här veckan varit bra. Det har varit lite blåsigt, men märker att solen är framme mer och att det börjar bli varmare.
 
I tisdags och onsdags var jag ledig, eftersom att alla hade AST trials. På tisdag kväll så åkte jag till Otti, och hade High School Musical Maraton med henne och Silvia. Sen sov vi där och i onsdags gick vi upp till toppen av Mount Taylor och hade picknick! Det var jättefint. Sen i torsdags så åkte jag, Naomi och Kym till Canberra outlet efter skolan och shoppade lite. I fredags gick jag, Silvia, Otti och Naomi på bio och såg If I stay! Filmen var jättefin och speciellt soundtracket. Jag rekomenderar verkligen den. Sen efteråt så gick vi till en kinarestaurang och åt middag. I lördags gick jag upp tidigt och åkte till Goulburn med Emily, min kontaktperson. Goulburn är en liten farmtown ungefär 1 och en halv timme norr om Canberra mot Sydney. Där bor Eleonora, en annan Sts-student från Italien. Så vi gick och tog en kaffe och pratade lite medans Emily hade ett möte och sen så åt vi lunch med Emily. På vägen hem stannade vi vid en utkiksplats och det var ganska coolt för det var jättemånga som hoppade fallskärm där och flög parachuting. Så det var ju coooolt. Igår så gick vi och åt pannkakor som vanligt hos Tim och Sarah och sen till kyrkan. Det var också fars dag här i Australien så vi åt lunch ute igår och mysade till det lite. 
 
Puss
 
 
 Lite bilder huller om buller
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Anna B

Publicerad 2014-09-13 17:53:03

Åhhhh, fina härliga våriga bilder. Me love😃

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela