aussiealva.blogg.se

Min dagbok genom året i Australien!

Lite saker som hänt

Publicerad 2014-08-21 09:15:21 i Allmänt,

Livet som utbytesstudent är en bergochdal-bana #poet. Nej men det är faktiskt sant. I måndags mådde jag bara piss och idag känns Canberra helt jävla underbart. 
 
Let's make an update om vad som har hänt den senaste veckan. I fredags förra veckan åkte jag in till Civic (vilket är Canberra city) med Otti och Silvia (italienarna på min skola). Där träffade vi Magdalena (österrikisk utbytesstudent) och två av hennes och vi tog en fika och såg på bio. Jag hade valt filmen Lucy och jag och Silvia tycktes vara dem enda som tyckte om den, haha. I lördags åkte jag in till Civic igen för att gå på radio och den här gången presenterade jag faktiskt! Jag pratade lite om Icona Pop och spelade två av deras låtar, eftersom att de är svenskar. Jag tror att det gick hyffsat bra, även fast jag inte har hört det efteråt. 
 
Hela den här skolveckan har varit ganska jobbig eftersom att det är assesment week. Igår hade jag en draft på en in class essay i engelska som vi ska skriva nästa vecka och i tisdags så bytte jag faktiskt en kurs! Jag trodde att jag skulle behöva vänta till nästa term (som är i oktober) men eftersom att jag är utbytesstudent så får jag byta när jag vill. Konsekvenserna är ju dock att jag har en in class essay nästa vecka i min nya kurs, som är conflicts and issues in the modern history. Så jag kommer antagligen faila på det, hehe.
 
Torsdagar är mina favoritdagar, för att jag har sovmorgon och slutar 12. Så idag efter skolan åt jag lunch i Woden (shoppingcentret nära skolan) med Otti, Silvia och Magdalena. När jag kom hem så gick jag ut på en promenad. Jag gick upp till Isaacs Nature Reserve vilket är en kulle/ett berg och jag såg faktiskt kängurur! Först såg jag en familj kanske 15 meter ovanför mig och jag stannade för att ta bilder (bilderna blev skit). När jag sen skulle bärja gå igen så stog det en ensam känguru kanske 5 meter framför mig på stigen, haha. Då blev jag blev rädd och gick därifrån för jag vill ju helst inte bli ihjälsparkad av en känguru. Det var iallafall en jätteskön promenad som jag tror att jag kommer gå igen. Jag måste ju börja motionera lite så att jag inte rullar hem som en svensk köttbulle om 9 månader. 
 
Hoppas alla har det underbart och finner energi och motivation till att börja skolan igen eller börja jobba igen efter sommarlovet. Puss och kram här kommer bilder.
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Anna B

Publicerad 2014-08-23 00:10:25

Bilder👍

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela