aussiealva.blogg.se

Min dagbok genom året i Australien!

Vårkänslor!

Publicerad 2014-08-30 13:05:37 i Allmänt,

Ja, det är ju vår här nu!!!! Tidig vår så att säga. Det är fortfarande ganska kallt när det inte är sol och i veckan har det varit lite vindigt så det hjälper ju inte heller.
 
I veckan åkte jag, Silvia och Otti till Botanic Gardens och de fick agera modeller för fototävlingen som vi ska delta i med fotoklassen. Eftersom att jag inte vet vilka foton jag kommer välja än så vill jag inte lägga upp dem här. I torsdags hade jag ingen skola eftersom att min historiaklass hade in class essay och jag skulle inte blivit godkänd eftersom att jag bara har gått den kursen i en vecka. Så jag fick sovmorgon och gick en promenad och städade mitt rum och lite sånt. Igår så sov jag hos Otti. Vi gjorde tiramisu och åt pizza, riktig Italian night. Imorse vaknade vi ganska tidigt, runt 9 och eftersom att hon bor vid Mount Taylor så gick vi enda upp till toppen! Det är ca 850 meter högt och eftersom att jag varken hade tränigskläder eller träningskor så var det ganska varmt och jobbigt att promenera upp med kängor och svarta jeans, haha. Men väl på toppen så är det en jättefin utsikt och det skulle vara perfekt att ha en picknick där någongång.
 
Ikväll så skriver jag ett manus till en podcast som jag ska filma till min medialektion. När jag är klar så tror jag att jag ska belöna mig själv med att kolla på Batman. Jag känner för det. Jag ser nästan fram emot nästa vecka för att jag är ledig på tisdag och onsdag. Medan alla i year 11 gör AST Trials så är vi som inte behöver göra det lediga. AST är typ en blandning mellan nationella och högskoleprovet tror jag.
 
I alla fall, hoppas ni har det bra, här kommer en bild på Otti på toppen av Mount Taylor.
Puss
 

Kommentarer

Postat av: Anna B

Publicerad 2014-08-30 16:06:40

Det ser underbart ut. Det är festligt att ni börjar få vår samtidigt som vi börjar känna av höst här hemma. Har sett på nätet att körsbärsträden blommar i Canberra. Har du sett dem?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela